ٌصافكاري بدون رنگ ٌصافكاري بدون رنگ .

ٌصافكاري بدون رنگ

آموزش تيونينگ موتور خودرو

با آموزش تيونينگ موتور خودرو در خدمت شما هستيم. همانطور كه در بخش تيونينگ خودرو اشاره كرده ايم يكي از مراحل تيونينگ خودرو مربوط به مشخصات فني خودرو مي باشد كه در آن موتور خودرو تقويت مي شود. در حقيقت اين مرحله به معني افزايش توان و قدرت موتور همراه با بالا بردن زيبايي ظاهري خودرو مي باشد. به اين ترتيب اگر به تيونينگ خودرو علاقه مند هستيد و مي خواهيد به تقويت موتور خودرو خود بپردازيد دراين بخش با آموزش تيونينگ موتور خودرو با ما همراه باشيد.

در نظر داشته باشيد يكي از مهم ترين مسائل در مورد تيونينگ موتور خودرو اين است كه در اين زمينه داراي تجربه كاري باشيد چرا كه كوچكترين اشتباهي در تيونينگ موتور خودرو باعث مي شود جان راننده به خطر بيفتد. بنابراين اگر اطلاعاتي در اين زمينه نداريد بهتر است به يك مركز معتبر براي تيونينگ موتور خودرو خود مراجعه كنيد. مجموعه اتوبيرنگ علي مومني با سال ها تجربه در زمينه تيونينگ خودرو آماده ارائه خدمات به شما عزيزان مي باشد. با آموزش تيونينگ موتور خودرو در اين مقاله با ما همراه باشيد. 

آموزش تيونينگ موتور خودروآموزش تيونينگ موتور خودرو

 

تقويت موتور خودرو، اصول اوليه تيونينگ خودرو

يكي از اولين گام ها براي تيونينگ خودرو تقويت موتور خودرو مي باشد. اين كار به دو روش صورت مي پذيرد. در روش اول كه عمدتا به وسيله يك فرد متخصص مي بايست انجام گردد اين است كه با توجه به نوع موتور تغييراتي در آن داده مي شود كه باعث افزايش محسوس قدرت موتور مي گردد. اما در روش دوم كه هر فرد مبتدي نيز مي تواند آن را انجام دهد تنها به تعويض برخي از قطعات پرداخته مي شود و در واقع قطعاتي اسپرت تر جايگزين آن مي گردد.

كسب اطلاعات بيشتر: صافكاري بدون رنگ در تهران

همانطور كه بيان شدن تقويت موتور خودرو يكي از اصول اوليه تيونينگ خودرو مي باشد كه در اين مقاله به آموزش تيونينگ موتور خودرو پرداخته ايم. در ادامه با ما همراه باشيد تا برخي راهكارهاي ساده جهت تيونينگ موتور خودرو به شما آموزش دهيم. با آموزش تيونينگ موتور خودرو همراه باشيد.

آموزش تيونينگ موتور خودرو

تغيير فيلتر هوا

يكي از مهم ترين عناصر در جريان احتراق موتور اكسيژن است كه مستقيما از هواي بيرون كشيده شده و وارد موتور مي شود. اين هواي ورودي از فيلتر هوا مي گذرد و سپس وارد جريان موتور خودرو مي گردد. در خودروها از فيلتر هواي معمولي استفاده مي شود كه خاصيت خنك كنندگي ندارد. براي تيونينگ موتور خودرو مي توانيد فيلتر هواي اسپرت با سيستم خنك كننده استفاده كنيد تا تمام نياز موتور به هوا رفع گردد. بدين صورت هواي خنك سريعا به موتور خودرو منتقل مي شود.

آموزش تيونينگ موتور خودروآموزش تيونينگ موتور خودرو

كاهش وزن خودرو

مورد دوم در زمينه آموزش تيونينگ موتور خودرو وزن خودرو است. هرچه وزن خودرو شما بيشتر باشد در نتيجه قدرت بيشتري براي جابجا كردن آن نياز است. در نتيجه يكي از روش هاي تيونينگ موتور خودرو كاهش وزن خودرو است. استفاده از رينگ هاي آلومينويمي سبك به جاي رينگ هاي آهني و يا تغيير سيستم ترمز كاسه به ديسكي سوراخ دار و برداشتن لوازم صندوق عقب از مواردي است كه براي كاهش وزن خودرو انجام مي گردد.

تغيير كامپيوتر خودرو

روش سوم از آموزش تيونينگ موتور خودرو به برق خودرو مربوط است. يكي از مهم ترين قطعات خودروهاي امروز كامپيوتر خودرو مي باشد كه تقريبا تمامي رفتارها و حركات اتومبيل را كنترل مي كند. اگر قصد داريد خودرو خود را تيونينگ كنيد اين چيپ را با يك نمونه اسپرت تعويض كنيد. در اين حالت زماني كه به قدرت و سرعت بالاتري نياز داريد، اين ميزان قدرت را با باز كردن دريچه هاي هوا و افزايش ميزان پاشش سوخت در انزكتور تامين مي كند. اين كار حتما بايد توسط يك متخصص مانند اتوبيرنگ علي مومني صورت پذيرد.

آموزش تيونينگ موتور خودروآموزش تيونينگ موتور خودرو

كسب اطلاعات بيشتر: تعمير سپر خودرو در تهران

تغيير اگزوز خودرو

چهارمين گزينه از آموزش تيونينگ موتور خودرو اگزوز خودرو است.  در خودروهاي معمولي مسيري خروجي هوا از اگزوز بسيار پيچ در پيچ است تا تا از ميزان صداي گاز خروجي جلوگيري شود. اما همين پيچ و خم باعث مي شود كه هواي خروجي موتور نتواند با شتاب مناسبي خارج شود و گاها برگشت مي خورد.

در خودروهاي اسپرت مسير خروجي هواي موتور را تا حد امكان صاف مي كنند. البته در نظر داشته باشيد كه اين كار بايد به صورت اصولي صورت پذيرد چرا كه ممكن است نتيجه عكس داشته باشد و باعث صدمه زدن به خودرو شود.

تغيير كاتاليست خودرو يا حذف آن

مورد بعدي از آموزش تيونينگ موتور خودرو تغيير در كاتاليست خودرو مي باشد. كاتاليست نيز در براي تصفيه هواي موتور در اگزوز تعبيه شده است. اين وسيله يك عامل مهم در كاهش شتاب خودرو مي باشد و در خودروهاي اسپرت معمولا از آن استفاده نمي شود. اگر قصد استفاده از خودرو در شرايط معمولي و در شهر استفاده مي كنيد بهتر است به جاي حذف كاتاليست از يك كاتاليست تميز و جديد استفاده كنيد.

تغيير در توربو شارژر

سيستم توربو شارژ يا سوپر شارژر نقش مهمي در تقويت موتور خودرو دارد. اما اضافه كردن اين قطعه و سيستم به خودرو، نيازمند دانش تخصصي نيز مي باشد. اگر خودروي شما بتواند سيستم توربوشارژ يا سوپرشارژ را پشتيباني كند، خواهيد ديد كه چه گشتاور و قدرت فوق العاده اي به موتور القا مي شود. اين قطعات مي توانند تا 50 درصد قدرت موتور را افزايش دهند كه يك عدد بسيار مناسب و شگفت انگيز مي باشد.

كسب اطلاعات بيشتر: احياي رنگ خودرو در خانه

سيستم جرقه

از ديگر روش ها براي آموزش تيونينگ موتور خودرو تغيير در سيستم جرقه است. مي توان براي تيونينگ موتور خودرو از شمع هايي با مقاومت كمتر استفاده كرد و يا اينكه از شمع هايي با چند الكترود كه كمك بيشتري به ايجاد جرقه مي كنند استفاده كنيد. استفاده از مدارهاي تقويت سيستم جرقه هم كمك زيادي به سوختن بهتر ميكند كه انواع آن در بازار يافت ميشود و يا نقشه آنها را ميتوان بدست آورد به صورت دست ساز درست كرد.

آموزش تيونينگ موتور خودروآموزش تيونينگ موتور خودرو

تغيير سرسيلندر

استفاده از تعداد سوپاپ هاي بيشتر كه براي اينكار بايد كل سرسيلندر تعويض گردد. اين كار باعث بيشتر شدن ضريب تراكم مي شود كه مي توان با تراش دادن چند ميلي متر از كف سرسيلندر به ضريب هاي بالاتري دست پيدا كرد.

مركز تيونينگ موتور خودرو در تهران

تا بدينجا درمورد تيونينگ خودرو به بحث و بررسي پرداختيم و مي دانيد كه تيونينگ خودرو جزو مواردي است كه بسياري از علاقه مندان به خودرو به سمت اين كار مي روند. اما مهم ترين مسئله يافتن بهترين مركز تيونينگ خودرو در تهران مي باشد. مجموعه اتوبيرنگ علي مومني يكي از بهترين و باتجربه ترين مراكز در زمينه تيونينگ خودرو مي باشد كه داراي تجربه بسيار طولاني در زمينه تغيير ظاهر و تغيير فني خودرو مي باشد. شما عزيزان جهت مراجعه و يا حتي دريافت مشاوره رايگان مي توانيد با مجموعه اتوبيرنگ علي مومني تماس حاصل نماييد و از مشاوره رايگان اين مجموعه بهره مند شويد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۷:۲۹ توسط:renault موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :